Vi paddlade kanot

Igår fick vi paddla kanot på Tranemosjön på idrotten, vilket visade sig vara väldigt svårt haha. Jag, Jennie och Fia satt i en liten skuta med Fia i mitten vilket innebär att jag och Jennie höll i paddlarna. Var sjukt svårt att veta vem som skulle vara med sin paddel på vilken sida, när man skulle byta sida eller vara på samma sida. Vi åkte in i vassen ett par gånger, men det var väldigt roligt!
 
Vi trotsade ösregnet, de starka vågorna och våra frösna händer och va i kanoten och paddlade i lite mer än en timme, trodde jag skulle vakna med värsta träningsvärken i armarna (man får ta iii!!) men det gjorde jag inte. Vi får väl se om den dyker upp! ;)
 
Det roligaste igår var dock när Erik och Marcus i klassen bestämde sig för att de skulle åka ner i vattnet med kanoten från en kulle. Men mitt i allting hördes ett stort KNAK och de båda killarna hoppade ur. När Erik samlat modet igen så satte han sig, längst fram i kanoten, och hela skutan åkte ner i vattnet. Det såg ut som att det skulle gå bra, tills kanoten välte och Erik hamnade i vattnet! Haha, var sjukt längesen jag skrattade så mycket!
 
Bilderna är tagna 2013, i februari någon gång när jag tog en promenad runt vår fina sjö här i Tranemo. Gillar dem, men gillar framför allt att det inte var någon is igår när vi paddlade haha
 
 
Allt, Kompisar, Natur | |
Upp